Tuesday 24 January 2012

::I CAN SMILE TO HIDE THE SADNESS N LAUGH TO HIDE THE TEARS::

Tetibe aku rase sesuatu...sesuatu..? aah sesuatu yg buat aku terase..ntah la..susah laa..aku susah nk marah org..sejak aku masuk uni aku jadi kontra giler ngn prangai aku time skolah dulu..Time skolah dulu kalo aku rs nk ngamok, aku ngamok je..lagi aku kapten game bola baling...mmg aku paling baran..pape sebelum start game msti team aku akn salam mntak maaf dulu kalo tak prform ok time game..sbb mulut aku time mmg dasat...so alhamdulillah mgkin sbb dh besa la kot [besa la sngat] Tuhan kontra kn perangai aku ni smpai betukar 360drjah..smpai time masuk uni org smpai tak penah tengok aku marah..nk masam muke pn jarang...



Aku pn pelik..tp as long mnde tu ke arah kebaikan..shud b okey la kan..heeee~
Tapi papepn aku manusia mmg Allah bg complete sume 7 rasa dunia tu..cuma perasaan marah je susah aku nk tunjuk..bukan ape..org cam aku ni kalo dah marah..ntah aku sndiri tak dapat bygkn camne..sbb tu la aku saba je even hati aku terase ke...

Nak jage semua hati ni payah..kadang2 terpakse korbankn hati sndiri demi nk jage hati org laen..tp kadang2 bile situasi menganggu keadaan tu yg jadi salah paham..betulla cakap org, 10 kebaikan kite buat boleh terpadam oleh 1 kejahatan je..kalo 1 kejahatan tu mengatasi 10 kebaikan tu, x boleh ke yg 1 tu dimaafkan?
Kekadang aku pn tak phm perangai manusia2 ni..lagi la manusia tu dh kenal betahun2, mane nilai pesahabatan tu dorang letak...mulut mmg boleh berkata..becakap ikot suke..sbb mulut tade insuran..kalo mulut ade insuran mmg kaye aku..bnyak aku boleh claim...calim mulut je dah mengalahkan gaji aku 10 tahun...



Bile tibe rase marah aku..biarkan aku marah..sbb aku jarang dapt rase perasaan nih..jarang dapat lepskan marah ni..kalao dah lepas perasaan ni mmg btol2 aku mohon maaf, tu tandanye tahap kesabaran dh berada di luar batasan pemikiran aku sndiri..brlakulah tindakan luar kawalan yg tak terkawal...sbb aku juge manusia..yg juge sentiase dikelilingi oleh syaitan iblis...yg x habis2 menghasut...tolong la ingat aku juge manusia...bukan tunggul..time susah dicari time senang buang..aku pn bukan ubat..time sakit br begantung kt aku, time sihat pndang pn tak...

No comments:

Post a Comment