Friday 1 June 2012

::bersyukur::

assalamualaikum,

bismillahirrahmanirahim....

pendek tapi padat n sopan.perghhhhh mukadimah pagi ni.Jun2012 for the 1st time after 2 years working aku decide masuk WP1 (7.30pagi)...pagi ni bangun tgk notification!!! fb ngn email. bile ade blog ni tgk la skali kt hp ku yg canggih manggeh ni kan!!! sume notification suam2 kuku!!! bangun 545am.mandi.siap.lately suke pakai eyeshadow menghelit2 gitu!!! tah suke melawo sejak kebelakangan ni.

mcm biase bgn pagi jemaat ni udah terpekey nak ke mane lunch time ni.incik abg koje ptg.cnfirm2 pas jemaat baru sampainye.semlm die dah call bgtaw pagi ni nak membongkang lame sket.so itu memo arahan supaya xkacau die pagi2 ni.sekian!!! harap maklum!!

pas mandi td dpt msg dr bos kecik ku Pn Norbazura.bos kecik yg paling sporting tahap G la weyh.boleh kaw tim +gossip gile2 punye.suke die!!! "salam,beb akak EL.demam" best kan ayat boss kt aku.aku reply "note! get well soon bos"

so aku bersiap mcm biase.memilih untuk persalinan warna hijau turqoise!!! tah kenape dah byk baju aku kaler ni.maybe fall in love at the first sight kot ngn kaler ni.done 6.50am aku kuwa umah.bawak kete slow2!!! berangan and 1 signal kuwa "kelip2 je gambo tank minyak kete aku" dari nak berangan bawak kete all the way to ofis dah terpaksa buat pit stop kat bank nak cucuk duit isi minyak kat shell.2 tempat pit stop. tp sempat gak sampai ofis 7.20am!!! go dil!!!

pasni aku kene tune balik waktu tidur ngn bangun sbb dah masuk WP1.hopefully aku boleh biasekan time baru nak bgn pagi2. ermmm tajok entri kali ni bersyukur!!! name pun manusia.dugaan,godaan,nafsu sume tu akan membuatkan kite x taw erti bersyukur!!

ramai je kat ofis ni merungut.even small matter!! termasuk aku!!! merungut dan itu termasuk kategori tak taw erti bersukur!!! maka Tuhan sket2 uji hambaNya. ujian kecik sampaila ke besOr. mungkin aku Tuhan dah pilih sbb tak taw erti bersyukur. dugaan dari kecik sampai besOr. Tuhan uji aku kaw2 dalam kehidupan,family,percintaan.perghh sakit btol sume bende tuh... sume  tu skang ni sket2 dah wat aku taw erti bersyukur dan yang paling penting KUAT!!!!!!! (sila bold n besarkan perkataan tu)

maybe org yang merungut ni x penah lagi kene mcm mane aku kene.x semua org mcm aku!!!! xsemua kuat mcm aku!!! setiap org berbeza!!! jgn tanya ape dugaan aku!!! sbbnye Tuhan plan sgt baik untuk aku n sume yg DIA plan tu DIA tahu ape tahap kemampuan aku!!! so Tuhan suruh aku byk bersyukur n dekatkan diri dengan die.aku cube jd seminima yg boleh untuk DIA!!! bukan yang terbaik!!!

pada yang still ade ayah/mak bersyukurlah
pada yang ade suami/isteri bersyukurlah
pada yang ade duit byk2 tu bersyukurlah
pada yang ade keje tetap tu bersyukurlah
pada yang ade anak tu bersyukurlah
pada yang dah ade tunang tu bersyukurlah
pada yang ade bf tu bersyukurlah
pada yang dah kawen/nak kawen tu bersyukurlah

sebab aku xsemua bende kat atas tu aku ade...tp aku tetap bersyukur sbb Tuhan pilih aku untuk diuji.maknanye die alert sangat ape aku wat.Tq Allah swt sebab pandang dan igt saye!!! saye akan igt DIA mcm mane DIA igt saye!!!! bersyukur!!!!!

*jom bekpes nasi lemak motor dekat medan selera*


No comments:

Post a Comment