Tuesday 15 May 2012

what's your perodua story??





my fren told me pasal cite ni.so kite pun ter google2 bende alah ni. pastu time keje kat ofis memang hari2 bukak http://inibelogsaya.blogspot.com/ luckily terbaca pasal story ni.ke bf aku tgk Hanis Zalikha!!!demmmm.
Bagi pengguna Perodua/pernah menggunakan Perodua/Perodua sy trus teruja nak menulis untuk ‘What’s Your Perodua Story?’ di www.peroduastory.com.my

Inilah masanya untuk citekan sume cite menarik,best,karut pasal kereta Perodua korang.Even Managing Director Perodua sendiri iaitu Datuk Aminar Rashid Salleh akan baca sendiri cite-cite yang korang anta by online.surat(kuno nye..ngeeee) by post lahhh. cite korang  akan dapat membantu Perodua berasa lebih dekat dengan user je. Perodua "Building Car People First"


Blackie & Aku

Dulu-dulu jeles je tengok kawan-kawan ade kereta sendiri.mase time tuh femes dengan perodua kelisa dan perodua kancil.yang aku ni kene berebut dengan kekandaku nak pakai kereta.bile nak pakai kereta je kene booking seminggu sebelum,perghh memang dugaan aku nak reschedule jadual aku dengan kengkawan.so al-kisahnye terpaksa kawan-kawan aku fetch aku dekat rumah!!!!!!

Habis je study dekat politeknik aku dapat keje bank.tiap-tiap bulan kumpul duit nak beli kereta.nak buat down payment.Kawan-kawan dok bahan aku bile nak ada kereta sendiri.perit btol rasenye.So aku nekad nak bli kereta.Mase tu gian sangat dengan Kelisa plus fmily pun dah stay dengan Perodua branding for so long.so Kelisa dipilih sebabnya kecik+comel je bile bawak. dah terbayang nak letak bantal and patung kiut miut dalam kereta sendiri.Ecehhhh.

Selepas setahun kerja, hari-hari ulang alik naik Putra LRT berebut-rebut lagi dengan orang lain.. tup tup perodua launching model baru.ha hamekkk kau cun je aku tengok.Perodua Viva ( gabungan kancil dan kelisa) memang menawan kalbu.

Tanpa melengahkan masa esoknye aku PAKSA ayah aku pergi show room Perodua yang amat dekat dengan rumah aku  nak pergi beli VIVA tu.Taknak pun pilih MYVI sebab dah jatuh cinta pandang pertama dekat model baru ni. Pergi show room nak beli kereta macam nak beli sayur je aku wat.sebabnya tak bawak ape-ape dokumen pun. Al-kisahnye aku kene balik and prepare sumenye. Tapi masa dekat showroom tu dah berangan dah. aku masuk je dalam kereta idaman tu  sambil memegang stereng aku dah bayangkan mana nak letak bantal, mane nak letak patung kiut miut (dahsyat sungguh imaginasi aku!!!!

Esoknya aku datang balik showroom Perodua tu dan bagi semua dokumen.Dalam masa 2minggu aku akhirnya memandu sebuah Perodua Viva 1.0 warna hitam... Yeee my own car.Finally!!!!!

Blackie (panggilan manja untuk my car) banyak berjasa bukan untuk aku je tapi for the whole family. Time nak pegi jalan-jalan la dengan Blackie, time nak balik kampung raya la dengan Blackie.semuanya sebab JIMAT MINYAK!!! yezaaa tak sia-sia aku pilih VIVA. Perjalanan Blackie dengan aku memang jauh. Blackie dah ke Genting (layan corner) , dah ke Kuantan, Kemamam, Cameron Highland, Pulau Pangkor, Kuala Kangsar dan paling mencabar ke Langkawi. yang penting minyak tak pernah exceed RM50.... I love u la Blackie!!!!

to Blackie, thanks for being with me all this while...tak ade cubaan meragam ape tah lagi merajuk dengan kite.TQSM sebab jadi peneman kite bile sunyi, bile semua orang takde dengan kite (ngeeeeee). Kite akan jage Blackie sampai bile-bile (habis loan sudah semestinye.heheheheh)

**gedix gile*

No comments:

Post a Comment